نشینمنگاه تنهایی های من

نشینمنگاه

سربازی که به مامور اعدامش پوزخند زد!

يكشنبه, ۱ مهر ۱۳۹۷، ۰۷:۱۳ ب.ظ

این تصویر از یک سرباز قهرمان در جنگ به اسارت در آمده که منتظر لحظه اعدامش می باشد را نشان می دهد، او حتی صورت خود را از مرگ برنگردانیده است و به قاتل خودش میخندد.

این عکسها در سرمای زمستان سال 1942 میلادی در جنگلهای فنلاند گرفته شده اند و افسر فنلاندی بعد از به اسیر شدن این سرباز او را بدون دادگاه صحرائی از فاصله چند قدمی با شلیک گلوله از اسلحه کمری خود اعدام میکند.

این تصاویر با توجه به گذشت مدت زمان زیادی از به تصویر کشیدن آنها تاکنون بصورت سری نگه داری شده بودند و دولت فنلاند از انتشار آنها جلوگیری کرده بود تا اینکه در سال 2006میلادی عکسها به چاپ رسیده و در دسترس عموم قرار گرفته اند.

علت نگه داری این تصاویر در آرشیو بایگانی اسناد سری ارتش فنلاند بدین علت بوده است که حکومت وقت فنلاند از آن هراس داشته که دستگاه تبلیغاتی دولت اتحاد شوروی از این تصاویر بر علیه دولت فنلاند و امپریالیست وقت استفاده تبلیغاتی بکند.

بر میگردیم به قهرمان این تصاویر چه چیزی باعث شده بود که این سرباز قهرمان و از جان نترسیده قبل از کشته شدن به سمت قاتل خود روی برگردانیده و به صورت او بخندد؟ 

حتما" آن سرباز قهرمان می دانسته که او برای چه هدفی کشته می شود و جان خودش را برای وطنش از دست می دهد چون او برای پیروزی بزرگ می میرد و این سرباز گمنام که تاکنون کسی مشخصات آنرا معلوم نکرده است می دانسته که مردن او برای وطنش وحشتناک نیست و در اسارت دشمن با خاری و ذلت زیستن وحشتناک و گناه می باشد.

فرامرز پور irartesh

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۷/۰۷/۰۱
bsj sajjad

نظرات  (۱)

چقدر شجاع...
دوره ما سرهنگمون اگه از 500 متریمون رد میشد سکته میکردیم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی