نشینمنگاه تنهایی های من

نشینمنگاه

چه کار کنیم که هم رمز امنی داشته باشیم و هم فراموش نکنیم؟! (طولانی است ولی توصیه می شود مطالعه کنید.)

@itamoz💡

نسبت اهمیت حساب ها را تعیین کنید و در چند سطح قرار دهید

مثلاً حساب یک سایتی که فقط برای مطالعه درونش عضو هستم به نسبت اکانت اصلی مایکروسافتم از زمین تا آسمان اختلاف اهمیت دارد


من چهار دسته رمز تعیین کرده ام و فقط چهار رمز این گونه را دارم:

1- رمز 8 رقمی تصادفی به همراه یک حرف بزرگ برای سایت های بی اهمیت که کاربری ساده هستم:

 654987123Z

2- رمز 8 رقمی دسته اول به همراه یک حرف بزرگ + یک کلمه با معنی برای سایت های با اهمیت تر:

 654987123Zsandali

3- رمز 8 رقمی دسته اول به همراه یک حرف بزرگ + کلمه با معنی +  2 کاراکتر در اول:

 654987123Zsandali#^

4-رمز 8 رقمی دسته اول به همراه یک حرف بزرگ + کلمه با معنی دسته دوم و 2 کاراکتر + دو کلمه در اول یا آخر که یکی بی معنی باشد با حروف آخر بزرگ برای مهم ترین اکانت هایم:

miZ654987123Zsandali#^tkslP


حال در هرجا عضو شوم می بینم که سایت مورد نظر چه قدر برایم اهمیت دارد! مثلاً اینترنت بانک ها رمزی همچون دسته سوم رمز ها را دارا هستند و اکانت اصلی گوشی ویندوزی ام که به شدت برایم حساس است دسته چهارم و سایت هایی همچون دیجی کالا،گوشی شاپ و جوره و ... دسته اول و سایت هایی همچون ویکی پدیا  و مهندس آی تی رمزی همچون دسته دوم


اگر روزی رمزی را فراموش کنم اهمیت سایت را حداکثر با یک اختلاف دسته می سنجم و سپس چک می کنم و بدون تغییر رمز، رمز را میابم چون می دانم یکی از این گونه رمز ها می تواند باشد:

654987123Z

654987123Zsandali

654987123Zsandali#^

miZ654987123Zsandali#^tkslP


علاوه بر این در هرجایی که بشود رمز دومرحله ای فعال کرد (همچون توکن بانک ها و یا حساب مایکروسافت و جیمیل) برای بالابردن امنیت حتماً فعال می کنم!


نظر شما با این روشی که 6 سال است انجام می دهم و یک بار هم فراموش نکرده ام چیست؟


توجه:برای جلوگیری از هک شدن تنها کافیست رمزی را با کاراکتر های مختلف و ترکیباتی غیر قابل پیشبینی بسازید از همه مهمتر اینکه اگر میخواهید هیچ کرکری نتواند مزاحم شما شود پیشنهاد میکنیم در رمز خود از هر سه نوع کاراکتر عدد وحرف و نماد استفاده کنید!

موافقین ۳ مخالفین ۰ ۹۴/۱۰/۲۴
bsj sajjad

نظرات  (۷)

۲۴ دی ۹۴ ، ۱۳:۰۷ ...ما شیعه ها ...
متشکر
۲۴ دی ۹۴ ، ۱۴:۰۹ زائر اربعین.... ع.پ.ا
جالب بود
تشکر
۲۴ دی ۹۴ ، ۱۵:۲۱ من انقلابی ام
متشکرم
۲۴ دی ۹۴ ، ۱۶:۰۶ مهدی ابوفاطمه
شما رو لینک کردم
ممنون به اسم ارتش سایبری ولایت
منو به اسم وبم لینک کنید یا ابوفاطمه
هر کدومو صلاح دونستین
۲۴ دی ۹۴ ، ۲۱:۳۷ الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم
ممنون.
جالب بود
تقریبا منم همینکارو میکنم.
A rolling stone is worth two in the bush, thanks to this arlceti.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی