نشینمنگاه تنهایی های من

نشینمنگاه

شلیک فلق-2؛ پرتابگر سه فروندی مستقر بر کامیون

سه شنبه, ۲۷ مرداد ۱۳۹۴، ۰۲:۳۲ ق.ظ


شلیک فلق-2؛ پرتابگر سه فروندی مستقر بر کامیون

به طور کلی راکت‎های توپخانه‎ای پرکاربرد ایرانی از برد 8.3 تا 75 کیلومتر را پوشش می‎دهند و نمونه دو مرحله‎ای فجر-5 به برد 180 کیلومتر می‎رسد. 

این راکت‎ها در رده‎های برد حدود 20 تا 40 کیلومتر دارای دو نمونه سرجنگی سبک و سنگین هستند و در رده برد 10 کیلومتر با در نظر گرفتن راکت‎های فلق-1و2 خلأ قدرت تخریب بالا پر می‎شود. برای مثال، راکت فلق-2 قدرت تخریبی بین فجر-3 و 5 را در برد کوتاه در اختیار فرماندهان قرار می‎دهند....



 سرجنگی 50 کیلوگرمی فلق-1 و 117 کیلوگرمی فلق-2 می‎توانند به ترتیب شعاع تخریب دستکم 100 متر و 200 متر را برای این دو نمونه راکت ایجاد کنند و در نتیجه برای انهدام محل استقرار دشمن در خطوط مقدم، این راکت‎ها کارایی بالایی دارند. همچنین مانند سایر راکت‎های ایرانی امکان نصب فیوزهای مختلف روی این راکت‎ها وجود دارد.

با توجه به اینکه بخش مهمی از خطای راکت‎ها ناشی از پرتابگر آنها است، ایجاد پرتابگر جدید برای راکت‎های فلق روی خودروی تاکتیکی ممکن است به دلیل کاهش خطاهای ناشی از عملکرد پرتابگر هم باشد ضمن اینکه خودروی تاکتیکی حامل پرتابگرهای فلق-1 و 2 قبلاً برای استقرار تسلیحات دیگری مانند توپ‎های 23 میلیمتری پدافند هوایی نیز مورد استفاده قرار گرفته بود و از قابلیت‎های حرکتی بالایی در زمین‎های ناهموار و مناطق عملیاتی برخوردار است.

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۴/۰۵/۲۷
bsj sajjad

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی